Ibland händer det oväntade


Foto Peter Domini  Vaxholmsbåt 

I söndags var det 200 år sedan Charles Darwin föddes, jag tänkte på honom häromkvällen när jag var på väg till ett möte med Ingenjörer för miljön för att lyssna till ett föredrag  av Håkan Nordin. Vad har det med Darwin att göra undrar du? Jo, Darwin var ju den som utvecklade evolutionsteorin " den som är mest förändringsbenägen överlever ".

Jag hade precis kommit innanför dörren på Hotel Continental i Stockholm där mötet skulle hållas, när jag hörde någon ropa mitt namn med tillägget "vad f-n gör du här?" Han som ropade var en gammal affärsbekant från Länsförsäkringar, som driver en mycket framgångsrik kampanj tillsammans med  Håll Sverige Rent och Stena Recycling för att ta hand om lantbrukens farliga avfall, och innan jag viste ordet av var jag inbjuden till en kväll med "reker" och en skärgårdstur. Vad tror ni jag valde? En sak är säker: Jag överlevde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback