The Scary Guy skrämde inte mig


Han kom in via en bakdörr i salen där jag och ca 600 andra personer satt knäpptysta efter att ha sett en liten film som visade artiklar om oprovocerat våld  och mobbing varvat med the Scary Guys budskap.  I nästan två timmar berättade han sedan om sitt liv sedan 1998 då han bytte namn till just the Scary Guy . Han har sedan den dagen arbetat med över sju miljoner människor i skolor och företag över hela världen.

Vad är då så unikt med denna person? Enligt mig personifierar han talesättet  ”don't judge a book by its cover ”. När man först ser honom tänker man på Hells Angels, när han sedan börjar prata tänker man snarare på Teddybjörnen Fredriksson. Hans mission är att eliminera världens största folksjukdom - hat, våld och fördomar.

Mig frälste han med sitt budskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback