Mattias har hamnat på "tippen"



foto Mattias Goldmann. Korogochoinsamlare med skyddsutrustning.

Jag fick ett e-mail från Mattias Goldmann, Föreningen Gröna bilister, som har flyttat till Kenya. Han undrade om han fick skriva något på min blogg. Mattias har arbetat i många år inom PR -branschen och borde  känna till att en blogg  är något personligt ,dvs det är mina tankar och funderingar som kommer till uttryck här. Därmed inte sagt att jag inte då och då kan återge ett samtal med någon jag mött.

Jag känner Mattias sedan några år tillbaka och vet att han är seriös person och jag stödjer honom gärna. Han har i sitt nya liv tagit på sig rollen att lära och hjälpa människor som bor på en "soptipp" utanför Nairobi att bättre utnyttja det som slängts, samt att se till att de som verkar där får tillgång till nödvändig skyddsutrustning. Han hoppas naturligtvis att få stöd antingen med pengar eller utrustning.
Läs brevet han skickade och - om du har lust - ta gärna kontakt med honom.
Världen behöver fler som Mattias.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback