Bloggen tar segelsemester!

foto Peter Domini    

Nu fylls Bohuslän av människor och båtar.

Sommar, semester, sol och bad. Bra före en del, sämre för andra. En del tål ju inte värme och solsken (fast det var inte dem jag tänkte på först och främst.) Jag tänker mer på oss båtfolk som kommer att få slåss om båtplatser med norrmän, danskar och tyskar  i våra redan trånga hamnar. Jag tror att den svaga svenska kronan gör att antalet besökare från våra grannländer kommer att öka i år. Detta är bra för Sverige men sämre för oss som seglar till Danmark eller Norge  där allt blivit 20% dyrare. Så vi får väl stanna hemma och trängas med våra "goa" grannar.
Nu tar min blogg sommarledigt och återkommer i augusti. Ha en skön sommar!

Kommentarer
Postat av: Redardrottningen

Ha en riktigt skön semester och tack för en givande blogg!

2009-07-09 @ 09:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback