Vad kan man åstadkomma på 72 timmar?



Nu har snart 50 timmar gått sedan vi startade vårt ”72 hour Race to Innovation”. Under denna vecka har ett trettiotal människor låst in sig på ett hotell för att under ledning av Professor Kaj Mickos och hans medarbetare från Innovation plant ” föda fram” nya innovationer. Hade jag inte hört att det fungerar från andra som genomfört denna typ av övning så vete katten om jag hade trott på det.

Men så här när de 72 timmarna går mot sitt slut kan jag bara konstatera: Det fungerar! Vi har fått fram ett 50-tal nya koncept av olika grad, en del går att genomföra omedelbart medan andra behöver ”tuggas” på lite till. Under racets gång har vi haft besök av tjänstemän från såväl kommuner som näringsliv som fått ta del av våra nya koncept och det skulle inte förvåna mig om vi har uppnått ett avslut innan veckan är slut.

Kommentarer
Postat av: E Tisell

Satt med Leif Gustafsson idag och han talade om ert race. Riktigt inspirerande och grattis till rekordet i antal innovationer!



2011-03-07 @ 21:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback