Vad gör man en gråmulen helg i januari?



Kollar på film. Den film som fångade mitt intresse heter ”The Great Global Warming Swindle”, en dokumentär av Martin Durkin. I filmen uttalar sig en mängd olika vetenskapsmän, professorer, före detta medlemmar i IPPC m.fl. De hävdar kategoriskt att Co2 inte förorsakar ett varmare klimat på jorden. Huvudorsaken till den ökade temperaturen på jorden skulle, enligt dessa herrar, inte bero på mänsklig aktivitet utan på att strålningen från solen varierar. Efter att ha sett filmen tänkte jag att visst skulle det kunna vara en del av orsaken, men jag tycker att det spelar mindre roll i dagens läge. När nu äntligen jordens länder har fått en fråga som man kan samlas kring, kanske det mer är en fråga om politik av global karaktär och då är det inte lika viktigt att veta den exakta orsaken.

Kanske är det en möjlig väg för det globala samfundet att skapa former för att lösa även andra, för mänskligheten viktiga, frågor?
Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åh, vilken jättefin blogg! Den här ska jag gå in på varje dag.

2009-02-17 @ 09:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback