Naturen bestämmer dagordningen!


foto Peter Domini

Det senaste halvåret har naturen visat att det är den som bestämmer över min vardag på ett tydligt sätt. Det började med att jag i en månads tid fick stiga upp en halvtimme tidigare än normalt för skotta snö för att överhuvudtaget komma iväg till jobbet. När snön väl smält så kom askmolnet och ställde in ett tvådagars möte i Glasgow.

I går satt jag och förberedde ett föredrag till ett seminarium i Sosnowiec i Polen när det plingade till i datorn och en ruta med Urgent –Important dök upp. Mailet var från arrangören av seminariet i Polen som meddelade att det blivit inställt på grund av de stora översvämningar som råder i området. Helt plötsligt fick jag tre tomma dagar i nästa vecka. Tack och lov så har jag inga problem med att fylla dessa dagar med andra uppgifter, det är väl bara att acceptera att det är naturen som styr våra liv och inte tvärt om, om man nu till äventyrs skulle tro det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback